תוצאות אורגניות של גוגל שופינג, כך הן פועלות:
גוגל פותחת את תוצאות החיפוש של מוצרים לרישומים אורגניים ללא תשלום דרך "גוגל שופינג".
עבור משווקים דיגיטליים זה אומר שפלח חדש ענק של פרסום אורגני בגוגל זמין לבעלי חנות מסחר אלקטרוני המעוניינים להגדיל את המכירות בצורה אורגנית.
כמו כן,זה אומר שעכשיו צריך להבין איך המנגנון של גוגל שופינג עובד
וכיצד לכלול אותו בקידום האורגני שלך מלבד הקידום הממומן.
גוגל שופינג קיים כבר הרבה זמן, אבל לא עבור רישומי מוצרים חינמיים.
ההחלטה להציג פריטים אורגניים בגוגל שופינג מגיעה לאחר 8 שנים שבהן קניות היו רישומי חיפוש בתשלום בלבד.
כעת, לבעלי אתר חנות יש הזדמנות ענקית חדשה.
החלטה זו עשויה להיות הניסיון של גוגל להיכנס לשוק הקמעונאות שנשלט כיום על ידי אמזון.
עדכון זה מגיע בזמן המושלם לבעלי חנויות שאיבדו הכנסות בגלל סגירת חנויות וירידה בתנועת הגולשים.
בדיוק כמו חיפושים רגילים בגוגל,
מודעות המוצרים בתשלום עבור שופינג יופיעו בחלק העליון והתחתון של העמוד עם תוצאות אורגניות של גוגל שופינג.
קרוסלות המוצרים בדף החיפוש הראשי של גוגל יישארו מודעות בתשלום,
רישומי מוצרים אורגניים יופיעו רק בלשונית "שופינג".
ניתן להעלות רישומים בחינם באותו אופן כמו מודעות ב-Google Merchant Center.
עבור חלק מהעסקים, המעבר יהיה קל.
אם אתה כבר מציג מודעות מוצר בתשלום דרך Merchant Center של Google,
המוצרים שלך יתחילו להופיע כרישומים אורגניים בחינם באופן מיידי (בנוסף למודעות בתשלום הרגילות שלך).
לעסקים שאינם משתמשים כעת ב-Merchant Center למסחר אלקטרוני,
אני מציע לשקול את השלבים הבאים כדי כן להיכנס ל-גוגל שופינג.
איך גוגל שופינג עובד?
למשווקים ואתרים המעוניינים להרחיב את המוצרים שלהם לתחום המסחר האלקטרוני החדש הזה,
חשוב להבין איך Google שופינג עובד לפני שתוכל להתחיל להשתמש בו.
תהליך ההופעה בתוצאות שופינג שונה בהרבה מקידום אתרים רגיל.
כדי להבין את גוגל שופינג ולדעת להשתמש בו לטובתך כבעל אתר מסחר אלקטרוני, עליך להכיר את ה-Merchant Center של גוגל.
ה-Merchant Center הוא כרגע הדרך היחידה להיכנס ל-גוגל שופינג.
אז איך בדיוק פועל ערוץ הקניות של גוגל?
לפני העדכון האורגני של גוגל שופינג, המשתמשים הוגבלו רק למוצרים בקמפיינים ממומנים.
הערה מרכזית נוספת לאופן שבו Google שופינג עובדת היא שלושת סוגי המודעות שהיא מציעה:
מודעות שופינג רגילות למוצר –
הן הצורה העיקרית של רישום ומופיעות בקטע של רישום מוצרים בכרטיסייה הראשית "שופינג".
ניתן ליצור מודעות קטלוג בGoogle על ידי קיבוץ מוצרים קשורים יחד ב-Ads או ב-Google Ads API.
אחד היתרונות העיקריים של מודעות חלון ראווה הוא:
שהן מאפשרות למשווקים להציג מגוון מוצרים עבור מונח חיפוש רחב יחיד,
ובכך להשפיע על הצגת מגוון האפשרויות שלהם.
מודעות קטלוג מקומי –
מודעות אלו נוצרות ע"י עדכון ממודעות מלאי מקומי כדי למשוך קונים ברשת המדיה של Google. הן עוזרות להוביל תנועה לחנויות מקומיות.
מרכיב חשוב נוסף לאופן שבו Google שופינג עובד הוא עם "משטחים ברחבי Google".
תוכנית זו מאפשרת למשווקים לרשום את פרסומות המוצרים בתשלום שלהם בתחומים שונים בגוגל,
כולל חיפוש תמונות, כרטיסיית השופינג הראשית, עדשת Google וקרוסלות חיפוש רגילות.
כדי להופיע במשטחים ברחבי Google,
משווקים יכולים להצטרף לאפשרות הזו ולהבטיח שהמוצרים שלהם עומדים באחד משני קריטריונים:
הם חייבים להיות בעלי סימון נתונים מובנה נכון עבור מידע מוצר כגון תמחור, תיאורים, דירוגים וכו'.
זה מאפשר למודעות להופיע באופן אוטומטי, אך משווקים יכולים לבטל את הסכמתם בכל עת.
מוצרים מועברים דרך חשבון Merchant Center ופרטי המוצר המתאימים מועלים דרך הפלטפורמה.
עם הפרטים האלה,
הם יתנו לקונים דרך חדשה לכוונן את חיפוש המוצרים שלהם ולהתקדם במשפך הקניות ביתר קלות.
הם יכולים להיכנס לאתר של הסוחר כדי לרכוש, למצוא חנות מקומית,
או לרכוש ישירות בשופינג מבלי לעזוב באמצעות חשבון Google שלהם.
דף תוצאות החיפוש יכול לכלול תמונות ותמחור מה שמוסיף יותר משיכה ויזואלית מאשר לחיצה על תוצאות ב-Google SERP הרגיל –
מוביל להגברת שיעור הקליקים וההמרות.
מהם היתרונות של תוצאות גוגל שופינג עבור אתרי מסחר אלקטרוני?
היתרון החשוב ביותר של גוגל שופינג הוא חשיפה מוגברת לבעלי עסקים בתחום המסחר האלקטרוני.
האנשים שמשתמשים ב-Shopping כדי למצוא את המוצרים שהם צריכים יראו כעת את המוצרים שלך בפיד,
מה שמועיל להם וגם לך.
עם ההתפתחות החדשה ביותר של Google Shopping,
כעת יש לך אפשרות לכלול גם מודעות שופינג וגם מוצרים אורגניים באסטרטגיית השיווק שלך.
לדוגמה,
אתה יכול למקד את מאמצי הפרסום בתשלום במוצרים הנמכרים ביותר שלך
על מנת להגביר את ההמרות ולהשתמש ברישומים אורגניים למוצרים פחות פופולריים.
ידוע שמודעות שופינג בגוגל הן בעלות שיעורי המרות גבוהים יותר ממודעות טקסט רגילות,
כך שצפוי שהתוצאות האורגניות יהיו זהות.
השתמש בהזדמנות זו כדי לבצע אופטימיזציה של המוצרים שלך כדי שתוכל להתחיל בחיפושי קניות אורגניים.
מודעות שופינג מייצגות רוב עצום של ההוצאות על מודעות חיפוש קמעונאיות, המהוות יותר מ-75%.
בסופו של דבר הם מובילים את רוב ה-Google Ads,
והם מציעים לקמעונאים שיעור קליקים מצוין המבוסס על מערכת שמביאה מוצרים ישירות לקונים מבלי להרחיק אותם מדף תוצאות החיפוש (SERP).
למשווקים המעוניינים להרחיב את אסטרטגיית המסחר האלקטרוני הנכנס,
כניסה לשופינג תציע הזדמנויות חזקות לניצול מערכת דירוג אורגנית חדשה של Google שופינג.
איך נכנסים לגוגל שופינג?
לכל מי שלא השתמש בו בעבר ותוהה איך להיכנס לגוגל שופינג, התהליך די פשוט.
כדי להשיג את המוצרים שלך בשופינג, תחילה עליך ליצור חשבון בMerchant Center עם Google. ב-Merchant Center תוכלו להעלות את המוצרים שלכם ומידע על החנות והמותג שלכם.
קמעונאים רבים שכבר משתמשים בפלטפורמת Merchant Center למודעות בתשלום לא יצטרכו לשנות דבר כדי שהמוצרים שלהם יופיעו.
אבל עבור חברים חדשים: צריך להתחיל בתהליך של יצירת חשבון בחינם ב- גוגל שופינג.
לאחר יצירת חשבון Merchant Center, תקשר את חשבון Google Ads שלך.
אם אתה כבר משלם על מודעות טקסט בגוגל, זו תהיה הזדמנות טובה לנסות מודעות שופינג כדי להשוות אותן לרישומים האורגניים ולמודעות הטקסט שלך.
לאחר קישור החשבונות ואימותם עם Google,
יש לבצע אופטימיזציה של המוצרים כראוי בשביל להיות תחרותי יותר מול הרישומים האורגניים האחרים.
אתה יכול להעלות את המוצרים שלך לגוגל שופינג אחד בכל פעם או לבחור "העלה הכל" כדי להעלות את כל המוצרים שלך בבת אחת.
זה מועיל אם האתר שלך גדול כי זה חוסך הרבה זמן יקר.
אם יש שגיאות או בעיות כלשהן, הן יופיעו בכרטיסיות בעיות או לא כשיר.
תצטרך לעקוב אחר המפרטים שלהם על ידי מתן מפרטי נתוני מוצר. אלו הם כמה ממרכיבי הנתונים הנדרשים עבור חלק מהרישומים או כולם:
- מזהי מוצר (כמו מספר מק"ט)
- כותרות מוצרים שמתארות במדויק את הפריט ומתאימות לכותרת בדף הנחיתה
- תיאור מוצר מדויק
- קישור לדף הנחיתה של המוצר בדומיין מאומת
- קישור לתמונת המוצר
- מידע על מלאי המוצר/זמינות
- תמחור מוצר מדויק התואם את התמחור בדף הנחיתה של המוצר.
- מיתוג למוצר (לא כולל ספרים, סרטים, הקלטות)
- GTIN חוקי כפי שהוגדר בדרישות הרשמיות של GS1
- מצב (עבור מוצרים משומשים או מחודשים)
- אלו הם הפרטים הנדרשים ואינם כוללים תגי מוצר אופציונליים הזמינים גם למשווקים.
- הדרך שבה פועלים פרטי מוצר של גוגל שופינג מחייבת שהפרטים האלה יכללו עם סימון סכימה פונקציונלי (או נתונים מובנים).
כיצד לבצע אופטימיזציה לגוגל שופינג?
לא ברור באיזה סוג של גורמי דירוג SEO ישמשו עבור תוצאות אורגניות של גוגל שופינג.
עם זאת, נקודת התחלה טובה למשווקים תהיה לעקוב אחר אותן הנחיות ושיטות עבודה מומלצות המשמשות עבור רישומים בתשלום.
סביר להניח שמוצרי שופינג אורגניים יניבו ביצועים טובים יותר עם כותרות מדויקות ומותאמות היטב על הדף, תיאורים ופרטי מוצר מפורטים.
מכיוון שמרכז הסוחרים של גוגל עדיין נחוץ לנוכחות אורגנית של גוגל שופינג,
עדיין תצטרך להעלות את המוצרים שלך לפלטפורמה זו ועדיין תצטרך לבצע את אותם תהליכים.
אם אתה כבר משתמש בנתונים מובנים (JSON-LD, Microdata או RDFa) תצטרך לוודא שהם פועלים באופן זהה דרך חשבון Merchant Center שלך.
אופטימיזציה של מודעות בתשלום בגוגל שופינג היא די דומה לקידום אתרים רגיל במובנים רבים. אם דפי האינטרנט הרגילים שלך עוברים אופטימיזציה כראוי, זה אמור להיות קל ופשוט למדי.
ביצוע אופטימיזציה בפעם הראשונה, עשוי לקחת קצת יותר זמן אבל יועיל לך ולעסק המסחר האלקטרוני שלך בטווח הארוך.
בדומה לכותרת העמוד שלך ב-SEO, כותרת המוצר שלך היא בראש סדר העדיפויות שלך.
בחר כותרת מדויקת של מוצר עם מילת המפתח שלך קרובה לחזית וזכור להימנע מריבוי מילות מפתח.
אם גודל, מגדר או מותג רלוונטיים למוצר של החברה שלך, כלול את המידע הזה וכל דבר אחר שרלוונטי למוצר שלך שמישהו יכול יחפש [מומלץ לעשות חקר מילות מפתח מקצועי עם הסטודיו שלנו].
לאחר מכן חשוב לבצע אופטימיזציה של תמונות המוצר שלך.
זה מה שהמשתמשים יראו ולפני עדכון זה, גוגל לא הייתה מפרסמת את המודעות שלך אם התמונות לא עברו אופטימיזציה כראוי.
התמונה של המוצר שלך היא הדבר הראשון שאדם רואה כשהוא עולה בחיפוש אז ודאו שהתמונה איכותית ומקצועית.
לגוגל יש גם כללים לתמונות שאינם כוללים סימני מים, ללא טקסט נוסף על התמונות וללא סמלי לוגו.
לאחר מכן, תרצה לבצע אופטימיזציה של קטגוריות המוצרים וסוגי המוצרים שלך.
אלה שני מאפיינים עורפיים לתשלום שלא יוצגו למשתמשים אבל יעזרו למוצר שלך להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל שופינג.
זכור ככל שניתן יותר מידע על המוצר, כך טוב יותר,
למרות שהקטגוריה היא היחידה שנדרשה עבור מודעות שופינג, אופטימיזציה של סוג המוצר היא הזדמנות נוספת להגדיל את הרלוונטיות שלך.
אופטימיזציה של תיאור המוצר היא מאוד חשובה.
בדיוק כמו לבצע אופטימיזציה של התיאור בדף מוצר באתר שלך,
תרצה להפוך את המידע לרלוונטי ומדויק.
זה הזמן לכלול את מילות המפתח שלך עבור כותרת המוצר שלך ולכלול גם מילות מפתח משניות שלא נכנסו לכותרת.
אין דבר כזה יותר מדי מידע על המוצר, אז אל תהסס לבנות את התיאורים האלה כל עוד זה רלוונטי למוצר.
נצל את ההזדמנות החדשה הזו
בין אם אתה כבר משתמש בגוגל שופינג ובין אם אתה חושב להתחיל, אל תפספס את ההזדמנות הזו.
מודעות שופינג בגוגל הגדילו את שיעורי ההמרה בהשוואה למודעות טקסט ויכולות לסייע ביצירת לידים. אתה יכול להיצמד לרישומים אורגניים של Google שופינג או להשלים את הרישומים החינמיים שלך במודעות כדי למקד למוצרים מסוימים שכבר היית מוציא עליהם כסף כדי לפרסם.
הגברת ה-SEO שלך לגוגל שופינג לא רק תעזור לדפי המוצרים שלך, אלא גם תעזור לך להגיע ללקוחות החדשים שלך בגוגל שופינג.
צור קשר עם ליין סטודיו לייעוץ חינם באתר ולקבלת מידע על שירותי שיווק.