סליקה לאתרי אינטרנט איקומרס: איך עובד התהליך?

אז אפיינו, עיצבנו, פיתחנו, תיקנו – עכשיו האתר מושלם! נשאר רק לחבר סליקה כדי שנוכל לקבל תשלומים דרך האתר.

תמיד כשמגיעים לשלב הסליקה, רוב הלקוחות מתחילים להתבלבל ובצדק. יש כל מיני פתרונות, ויש הבדל בין סליקה בחנות פיזית לבין סליקה אינטרנטית.

אז אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בבלאגן.

בואו נקביל רגע את עולם הסליקה לעולם האינטרנט, כמו שאפשר להתחבר לתשתית אינטרנט של בזק אבל הספק הוא הוט, ככה זה גם בסליקה.

יש את חברות האשראי הגדולות (ישראכארט, ויזה כאל, יופיי, מקס וכו) ויש את ספקי הסליקה שבעזרתם אנחנו מחברים לכם את האתר עם תוסף ייעודי שלהם לסליקה.

את עמלות הסליקה אתם קובעים מול חברות האשראי (לדוג' ישראכארט), בדר"כ הספקים יגבו מכם מחיר הקמה חד פעמי של המסוף ומחיר חודשי משתנה תלוי במסלולים שתבחרו (עם חשבוניות אוטומטיות או בלי, עם שמירה מוצפנת של פרטי האשראי ועוד שלל אפשרויות).

יש ספקי סליקה שעובדים כבר עם חברות אשראי מסוימות (לדוגמה משולם – עובדים עם ויזה כאל) ולכן לא תצטרכו להתקשר בנפרד לחברת האשראי ולבקש ממנה מספר מסוף וכל זה אלא ישר להתחבר דרך משולם (רשימה מפורטת של כל ספקי הסליקה נפרט בסוף הכתבה)

במידה ויש לכם כבר חנות פיזית שבה אתם סולקים דרך מסוף אשראי – רק צריך להתקשר לחברת האשראי שלכם (לדוג' ישראכארט) לומר להם שהקמתם חנות אינטרנטית ושאתם צריכים מהם מספר מסוף על מנת שתוכלו להתחבר לאחת מחברות הסליקה. אם אתם עובדים כבר עם מערכת חשבוניות כלשהי, לדוגמה, ריווחית – תוכלו לראות באתר שלהם שיש להם תוסף ייעודי לוורדפרס שנקרא iCredit אז כל מה שתצטרכו לעשות הוא לדבר איתם ולהרחיב את החבילה הקיימת מחשבוניות בלבד – לסליקה אינטרנטית.
עמלת הסליקה שתשלמו היא אותה עמלה בדיוק ששילמתם עד עכשיו בחנות שלכם.


(לקוח מהאתר של ריווחית)

שימו לב שחברות הסליקה דורשות רשימה של דברים שחייבים להיות באתר על מנת שיאשרו לכם לסלוק דרכו, בדר"כ הדרישות הן:

-עמוד תקנון ותנאי שימוש ובו מפורטים כל הפרטים שקשורים לאחריות המוצר, החזרות והחלפות, משלוחים, כתובת בית העסק והח.פ שלו. |(מעבר לכך שספקי הסליקה דורשים את זה, זה בעצם נועד להגן עליכם במקרה של חלילה תביעות וכאלה, מהסיבה הזו עדיף שעו"ד שמבין בתחום ינסח לכם את התקנון) אפשר גם לנסח לבד אבל שוב, לא מומלץ.

– חברות הסליקה דורשות גם שבעמוד התשלום יהיה לינק לתקנון ושתהיה אפשרות לסמן צ'קבוקס של "קראתי, ואני מסכים/ה לתנאי השימוש) אבל זה כבר עלינו ולא אחריות שלכם.

לאחר שבחרתם אחת מחברות הסליקה – ומהרגע בו הגשתם בקשה להתחבר אליהם – בדר"כ יקח להם עד שבועיים לאשר לכם את הסליקה באתר, לכן כדאי להתחיל עם התהליך כבר באמצע תהליך בניית האתר על מנת שזה לא יעכב את עליית האתר לאוויר.

חברת הסליקה שאישרה לכם את הסליקה צריכה לספק לכם את התוסף הייעודי שלה לוורפדרס + מפתח רשיון שאותו מחברים לאתר, בנוסף, היא צריכה לספק לכם שם משתמש וסיסמה למסוף האשראי בו תוכלו לראות את כל הסליקות שבוצעו דרך האתר, לעשות ריפאונד (החזר כספי) לראות את החשבוניות שיצאו ולהוריד אותן להנהלת חשבונות (במידה ובחרתם בשירות של חשבוניות כמובן) וכו'.

אנחנו ניקח מכם את מפתח הרשיון, נחבר לכם את כל הסליקה לאתר וזהו – יש לכם סליקה באתר האינטרנט שלכם!

רשימה של ספקי סליקה שקיימים כיום בשוק:

משולם(ויזה כאל), טרנזילה, קארדקום, סאמיט, ריווחית (ICREDIT), יעד שריג(ישראכארט), Z CREDIT ועוד

בחרו את חברת הסליקה שגובה לכם מינימום עמלה על כל סליקה אך חשובה גם תמיכה טובה וממשק ידידותי ונוח. מוזמנים לשאול אותנו על איזה חברה אנחנו ממליצים ונתאים לכם את החברה שהכי טובה לצרכים שלכם

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם...

מרכיבים מרכזיים של עיצוב אתר יעיל

מאמרים

היתרונות העיקריים של עבודה עם חברה מקצועית לבניית אתרים

מאמרים

מפתח אתרים לעומת מעצב אתרים: מה ההבדל?

מאמרים

פרילאנסר VS חברה לבניית אתרים – מה עדיף?

טיפים

טיפים לשיווק דיגיטלי | הקמת חנות אינטרנטית

טיפים

20 טיפים שיעזרו לך לבחור את החברה הטובה ביותר לפרסום בפייסבוק ואינסטגרם

דילוג לתוכן