פרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל: איזו פלטפורמה היא הטובה ביותר לעסק שלך?

פרסום בפייסבוק או בגוגל?

האדם הממוצע מחפש בגוגל שלוש עד ארבע פעמים ביום ומבלה למעלה מחצי שעה בפייסבוק.

כדי שהמודעות שלך יראו ע"י לקוחות פוטנציאלים, פרסם איפה שכל האנשים נמצאים.

בשנת 2022, זה גוגל ופייסבוק.

מודעות גוגל ו- פייסבוק הן שתי רשתות PPC מובילות עם טווח המרה מדהים.

שתי הפלטפורמות נוחות לעסקים בכל הגדלים ויעילות בהבאת תנועה והמרות.

אבל מה עדיף?

למרות שיש יתרונות לכל אחת, בחירת פלטפורמת ה- PPC הנכונה זה המפתח להפקת המרב מהשקעת הפרסום שלך.

מאמר זה עוסק בהבדלים בין מודעות פרסום בגוגל למודעות פייסבוק, היתרונות והחסרונות של כל אחת ואחת מהן, ומה מתאים יותר לעסק שלכם.

מהן מודעות גוגל?


רוב האנשים מכירים את המודעות המבוססות על מונחי חיפוש המופיעות בראש תוצאות החיפוש.

אנשים מגיעים עם צורך מסויים או מטרה לחיפוש בגוגל,

זה יכול להיות מחיפוש של ציוד למטבח תעשייתי ועד הזמנות דיגיטליות לאירועים.

לפעמים מוצגות מודעות טקסט, ולפעמים, אם חיפשת מוצר,

הן מציגות רישומים של מוצרים רלוונטיים ע"י גוגל שופינג

ייתכן שאתם מכירים את השם AdWords.

פעם השם של פלטפורמת הפרסום היה Google AdWords, מיתוגו מחדש הפך ל- Google Ads, זה קרה בשנת 2018.

מהן מודעות פייסבוק?


מודעות פייסבוק הן מודעות או פוסטים בתשלום המופיעות בעדכוני החדשות של משתמשים ובמקומות אחרים בפייסבוק כמו סטורי, רילס, מאמרים, פיד ועוד.

מודעות פייסבוק נועדו להשתלב עם תוכן של חברים או דפים שהמשתמש עוקב אחריהם.

פרסום בפייסבוק או בגוגל?


מדוע כדאי לפרסם בגוגל או בפייסבוק?


מודעות גוגל ומודעות פייסבוק הן רשתות PPC (תשלום לפי קליק).

מודעות PPC פופולריות בקרב חברות – 74% מהמותגים ו -79% מהחברות אומרים כי פרסום PPC בפייסבוק או בגוגל הוא מניע עצום לעסק שלהם.

ישנן מספר סיבות לכך ש- PPC הוא חלק חשוב בתמהיל השיווק.

בתור התחלה, זה חסכוני.

מכיוון שאתה משלם רק כאשר לוחצים על המודעה שלך,

כמו כן, הפרסום מתאים כמעט לכל תקציב.

לפרסום PPC יש "תנאי קבלה" קלים ולעתים קרובות הוא משיג תוצאות מהירות וטובות.

בהשוואה ל- קידום אורגני, שלרוב לוקח חודשים עד להפקת תוצאות,

מודעות PPC יכולות להתחיל להכניס תנועה מיידית.

הצגת מודעות יכולה גם להוות מקור מידע נהדר על הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

לדוגמה, אתה יכול לבדוק איזה סוג של תמונות במודעות פייסבוק הובילו להכי הרבה המרות.

אין ספק שפרסום בתשלום לפי קליק יכול להועיל לעסק שלך. אתה רק צריך להחליט באיזו רשת להשתמש.

מה הופך את גוגל ופייסבוק לשתי האפשרויות המובילות עבור PPC?


מדי יום, אנשים נתקלים באלפי מודעות ממומנות.

עם כל כך הרבה מודעות שמופיעות בפני קהל היעד שלך, קשה ליצור מודעה שיש לה השפעה ממשית.

התחלה טובה היא לבחור את הרשת שיכולה להציג את המודעה שלך לרוב האנשים.

לדברי גוגל, רשת המדיה של Google מגיעה ליותר מ -90% ממשתמשי האינטרנט, ו- Google Ads מוצגת ב- 650,000 אפליקציות.

לפייסבוק יש בינתיים מעל 2.7 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש.

לא משנה מה אתה מוכר, יש לך קונים פוטנציאליים שמשתמשים בגוגל ובפייסבוק.

שתי הרשתות מציבות מודעות במקום שאנשים מחפשים.

אדם שמחפש בגוגל יסתכל אוטומטית בחלק העליון של התוצאות חיפוש, שם יראה מודעת Google. משתמש פייסבוק גולש בפיד שלו ומסתכל על כל פוסט, שחלקו הוא מודעות פייסבוק.

לאף פלטפורמת PPC אחרת אין את ההיקף כמו של גוגל ופייסבוק.

מה ההבדל בין מודעות FACEBOOK לבין מודעות GOOGLE?


למודעות פייסבוק ו- גוגל יש הרבה במשותף, אך גם כמה הבדלים מרכזיים.

כדי לעשות את הבחירה הטובה ביותר, עליך להבין את ההבדלים הבסיסיים בין פרסום בגוגל לבין פרסום בפייסבוק.

חיפוש בגוגל מול פייסבוק:


גוגל מציעה הרבה יותר מרשת החיפוש שלה,

אבל החוזק העיקרי שלה הוא הצבת המודעות שלך בראש העמוד של תוצאות החיפוש.

חיפוש בתשלום מתמקד בהצגת מודעות התואמות את מטרת החיפוש של המשתמש.

מודעות פייסבוק מגיעות לקבוצות משתמשים במרחב החברתי שלה.

אנשים נכנסים לפייסבוק ומצפים לראות תוכן המותאם במיוחד לתחומי העניין שלהם ולסגנון החיים שלהם. מודעת פייסבוק ממוקדת היטב עם קריאייטיב מנצח של ליין סטודיו יכולה להיות חלק מזה.

סוגי מודעות:


מודעות חיפוש בתשלום בגוגל פשוטות להפליא.

כל מה שצריך זה קצת כותרות וטקסט, ויש לך מודעה, כמובן שגם צריך להקים את הקמפיין בצורה מקצועית אך יצירת המודעות היא פשוטה.

בנוסף, בשביל פרסום בגוגל, אתה חייב שיהיה לך אתר אינטרנט, דף נחיתה או כרטיס ביקור דיגיטלי

פרסום ברשתות החברתיות עוסק בתמונות או ווידאו שעוצבו ע"י מעצב גרפי.

זה גם יתרון וגם חסרון של מודעות פייסבוק על פני גוגל. מודעת טקסט קלה יותר ליצירה אך גם קל יותר להתעלם ממנה.

כמובן שגוגל מציעה יותר מחיפוש בתשלום. אם אתה מחפש מגוון אפשרויות של מודעות, Google היא הרשת שלך.

פלטפורמת Google Ads כוללת:

סוגי המודעות בגוגל:

מודעות חיפוש: מודעות טקסט מוצגות לאנשים המחפשים מילות מפתח ספציפיות. הן יכולות להיות מילות מפתח כלליות, שם המותג משלך או מותגי מתחרים.
תצוגה: מודעות תמונה מוצגות מחדש באתרים רבים ברשת המדיה של Google.
וידאו: מודעות המוצגות ב- YouTube ובאתרי וידאו אחרים.
אפליקציות: מודעות להנעת התקנות, התקשרויות והרשמות לאפליקציה שלך.
שופינג: מודעות המקדמות מלאי מקוון ומקומי בראש דף החיפוש.
מקומיות: קמפיינים שנועדו להביא אנשים לחנויות פיזיות ולמקומות.
קמפיינים חכמים: צור מודעות מהירות. הטכנולוגיה של גוגל מוצאת מילות מפתח ומחליטה על הדרך האופטימלית למקד אותן. הם מופיעים הן ברשת החיפוש והן ברשת המדיה.

מודעות פייסבוק מופיעות במיקומים שונים ברחבי רשת הפייסבוק, כולל בעדכוני פייסבוק ואינסטגרם, Facebook Marketplace, Facebook Messenger ועוד. הן יכולות אפילו להופיע מחוץ לפייסבוק ואינסטגרם כמו באפליקציות ברשת הקהל של פייסבוק.

עם זאת, טווח ההגעה של רשת זו אינו גדול כמו של גוגל.

סוגי המודעות בפייסבוק מאוד חזותיים וכוללים:

תמונה: מודעות המבוססות על תמונה אחת.
וידאו: מודעות המבוססות על סרטון.
קרוסלה: מודעות המציגות עד 10 תמונות או סרטונים במודעה אחת, לכל אחת קישור משלה.
חוויה מיידית: חוויה אינטראקטיבית במסך מלא שנפתחת לאחר שמישהו מקיש על מודעה במכשיר נייד.
מודעות אוסף: מודעות הכוללות מספר מוצרים שכל אחד מהם נפתח כחוויה מיידית.

אפשרויות מיקוד


מיקוד חיפוש בתשלום מתמקד במילות מפתח, בעוד שהמיקוד בפייסבוק משתמש בתחומי עניין וקבוצות דמוגרפיות.

Google Ads אכן מאפשר לך למקד על סמך דמוגרפיה. עם זאת, הקטגוריות בסיסיות למדי. כוחו הגדול הוא במיקוד המבוסס על כוונת חיפוש בלבד.

לעומת זאת, מיקוד מודעות פייסבוק יכול להיות מאוד מדויק.

פייסבוק יודעת הרבה על משתמשיה ועל מיקומם, תחומי העניין, אורחות חייהם, ערכיהם, דמוגרפיה והתנהגויות. תוכל למקד את מסע הפרסום שלך על סמך שילוב של גורמים אלה כדי להגיע לקהל האידיאלי שלך. כמו כן, קרה לך שחיפשת פעם משהו בגוגל ויום אחרי קפצה לך מודעה באותו הנושא בפייסבוק? בוא נגיד שזה לא מקרי.

פרסום בפייסבוק או בגוגל?

שתי פלטפורמות הPPC גם מאפשרות לך לפרסם לאנשים שביקרו באתר שלך בעבר – תהליך זה נקרא רימרקטינג והוא מאפשר "לרדוף" אחרי הלקוח.

כוונת הקונה מול המודעות למותג


משתמש באינטרנט רוצה לקנות מוצר. הוא מקליד תיאור של המוצר בשורת החיפוש, וואלה! שם המוצר שלך וקישור לאתר שלך מופיעים בראש תוצאות החיפוש.

היופי של Google Ads הוא שזה מגיע ללקוחות שכבר יש להם כוונה או צורך לקנות את המוצר שלך או את השירות שלך.

אבל לא כל לקוח פוטנציאלי מחפש אותך בגוגל.

חיפוש בתשלום מקשה על הצבת המודעות שלך בפני קהל שאינו יודע לגבי סוג המוצר או השירות שלך.

הם לא מחפשים אותך – אבל הם עשויים להתעניין אם תוכל להגיע אליהם בפייסבוק או באינסטגרם.

מודעות פייסבוק מצטיינות במודעות למותג, במיוחד אם אתה יכול לזהות נכון את קהל היעד שצפוי להתעניין בחברה שלך.

צור מודעת פייסבוק משכנעת להזנת החדשות שלהם, והם עשויים לגלות שהמוצר שלך הוא הדבר שהם הכי היו צריכים בעולם!


לאיזו רשת PPC יש החזר טוב יותר?

שתי הרשתות יכולות לספק החזר גדול על ההשקעה – אם הן מתאימות לצרכים שלך.

להלן מספר שאלות לשאול את עצמך כדי למצוא את פלטפורמת ה- PPC הטובה ביותר.

האם אנשים רבים מחפשים את המוצר או השירות שלך?
כדי שהמודעות שלך יופיעו בראש דף התוצאות של מנוע החיפוש, מישהו צריך לחפש את מילות המפתח שלך. תוכל להשתמש בכלי לתכנון מילות מפתח של Google או בכלי מחקר אחר למילות מפתח כדי לברר אם למילות המפתח הקשורות למוצר שלך יש נפח חיפוש משמעותי. אם כן, הפעלת קמפיין חיפוש ב- Google Ads עשויה להיות דרך מצוינת להפנות חלק מהתנועה הזו ישירות לאתר שלך.

אבל אם אתה צריך להפיץ מודעות למוצר שלך לפני שמישהו יחפש אותו, נסה את פייסבוק ואינסטגרם.

כמה יקרות מילות המפתח שלך ב- Google Ads?


הכנס את מילות המפתח שלך לתכנון מילות המפתח כדי לקבל הערכה של המחיר לקליק (CPC) לכל אחת מהן. סביר להניח שתצטרך לשלם עבור כמה קליקים כדי לקבל המרה (שיחת טלפון או פניה במייל וכו').

האם אתה יכול להרשות לעצמך את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר שלך?

המחירים לקליק משתנים מאוד בהתאם לענף. העלות הממוצעת להמרה הגבוהה ביותר היא בתעשיית המחשבים והאלקטרוניקה ב -101.40 דולר, בעוד העלות הממוצעת הנמוכה ביותר להמרה היא בתעשיית הרכב ב -26.17 דולר. (נתונים מארצות הברית), בארץ ישראל התחומים היקרים יותר הם בתחום הנדלן, הביטוחים וגם שירותים מקצועיים כמו אינסטלטור וביובית שיכולים להגיע ל60 ש"ח לקליק.

פרסום בפייסבוק או בגוגל?

האם המוצר או השירות שלך משמש דמוגרפיה ספציפית?

פייסבוק היא הבחירה הטובה ביותר למיקוד לקהל ספציפי, בעוד שגוגל ממקדת על סמך צורך של הלקוח.

האם עליך לבחור רק רשת PPC אחת?
אם אתה יכול להרשות לעצמך, הדרך הטובה ביותר לברר מה ייתן לך את ההחזר ROI הטוב ביותר היא לנסות את שניהם עם תקציב מבחן נמוך.

האם עליך להשתמש במודעות פייסבוק או מודעות GOOGLE?

שתי הפלטפורמות יחסית לא יקרות ומסוגלות לקבל החזר ROI נהדר. שתיהן יכולות לייצר לידים ומכירות.

Google Ads מציב אותך מול אנשים שמחפשים אותך, בעוד שמודעות פייסבוק יוצרות לקוחות חדשים.

אם זה מתאים לתקציב שלך, השימוש בפייסבוק וב- Google Ads יחד הוא אידיאלי לכיסוי כל המשפך.

ל- Google Ads מגוון רב יותר של סוגי מודעות. אם אתה רוצה להיות ב- YouTube או להציג מודעות לתצוגה ברשת עצומה של אתרים ואפליקציות, עליך להיות ב- Google Ads.

מודעות פייסבוק, לעומת זאת, מאפשרות אינטראקציה רבה יותר בינך לבין הקהל שלך ועוזרות לייצר מודעות למותג שלך.

עסקים רבים מחליטים להשתמש בשתי הרשתות למטרות שונות.

אם אתה מרגיש שאתה יכול להשתמש באחת בלבד, שקול כיצד המטרות שלך תואמות את נקודות החוזק של כל אחת מהן.

כיצד להתחיל עם מודעות GOOGLE ומודעות פייסבוק?


מודעות Google ו- Facebook מאפשרות לכל אחד ליצור קמפיין פרסום גם אם אין לו ניסיון ב- PPC. עם עותק זריז ואולי תמונה, תוכל להפעיל מודעה תוך זמן קצר.

לעומת זאת, מקסום החזר ה- ROI של המודעות שלך הוא תהליך מורכב הדורש אסטרטגיה והתמסרות ומומלץ לעבוד עם מומחה מאזר לזרוק כסף על ניסויים.

כאשר אתה מתכנן את מסעות הפרסום שלך ב-PPC, שאל את עצמך שאלות כמו:

מה תקציב ה- PPC שלך?
למי אתה מנסה להגיע בעזרת המודעות שלך?
אם אתה משתמש בחיפוש בתשלום, כמה יעלו מילות המפתח שלך?
היכן ברצונך להציג את המודעות שלך?
אילו מודעות מוצגות כעת עבור מילות המפתח שלך?
אילו אפשרויות מיקוד דמוגרפיות יגיעו לקונה האידיאלי שלכם?
לאיזה דף נחיתה המודעות שלך יקשרו?


התחל עם תקציב מבחן נמוך ועקוב אחר הצלחת הקמפיינים שלך.

שנה את מה שלא עובד עד שאתה מרגיש בטוח לבצע השקעה גדולה יותר.

כוונון עדין של מודעות לפי קליק הוא תהליך מתמשך שיכול לגרום לבלבול של אנשים חסרי ניסיון בפרסום.

אם אין לך מומחי PPC פנימיים, שקול לעבוד עם סוכנות דיגיטל.

לסיכום – פרסום בפייסבוק או בגוגל?


מודעות Google ו- Facebook הן שתי אפשרויות PPC המובילות.

שתי הרשתות משלימות זו את זו היטב,

כאשר Google Ads ממקדת קונים עם צורך מסויים ומודעות פייסבוק בונות מודעות ומעורבות למותג.

אם המורכבות של אופטימיזציה לקמפיינים היא מאיימת עבורך או שיש לך דברים טובים יותר לעשות מאשר לפקח על מודעות PPC כל היום,

דבר איתנו, מאז 2014, עזרנו לאלפי עסקים לייצר יותר לידים ומכירות באינטרנט באמצעות פרסום בגוגל ובפייסבוק.

תן לנו לעשות את זה בשבילך! פעל עם מומחה מ-ליין סטודיו לניהול קמפיין פרסום PPC, על מנת למקסם את החזר ה- ROI שלך.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם...

מרכיבים מרכזיים של עיצוב אתר יעיל

מאמרים

היתרונות העיקריים של עבודה עם חברה מקצועית לבניית אתרים

מאמרים

מפתח אתרים לעומת מעצב אתרים: מה ההבדל?

מאמרים

פרילאנסר VS חברה לבניית אתרים – מה עדיף?

טיפים

טיפים לשיווק דיגיטלי | הקמת חנות אינטרנטית

טיפים

20 טיפים שיעזרו לך לבחור את החברה הטובה ביותר לפרסום בפייסבוק ואינסטגרם

דילוג לתוכן