בכל הנוגע לשיווק עסקי, המדיה החברתית המשיכה לגדול ולגדול. עכשיו בשנת 2021, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, ישנן שתי שאלות עיקריות:
אילו פלטפורמות הן הטובות ביותר עבור העסק הספציפי שלי?
כיצד אוכל לנהל את כולם ביעילות?
קודם כל, חשוב להבין כל אחת מפלטפורמות הפרסום ברשתות החברתיות, מי המובילות ומי הן היעילות ביותר לעסק שלנו.
לדוגמה, לעורכי דין, אם ההתמקדות היא דיני משפחה, גירושין או תכנון עזבון, פייסבוק עשויה להיות פיתרון נהדר, עם זאת,
אם אתה עוסק בדיני חברות, חסוך את האנרגיה שלך בפייסבוק ונסה במקום זאת את LinkedIn ו- YouTube.
רשתות חברתיות בעולם העסקים
בואו נסתכל על שמונה הפלטפורמות הטובות ביותר לפרסום ברשתות חברתיות לעסקים כדי להבין בצורה מלאה יותר כיצד הם עשויים להיות ממונפים למטרות השיווק שלנו.
כך נוכל לבדוק כיצד לפתח אסטרטגיה שעובדת.
פייסבוק
- – משתמשים חודשיים: 2.7 מיליארד ברחבי העולם
פייסבוק היא הסבא של כולם עם שיעור הניצול הגבוה ביותר עד כה. בארה"ב מספר המשתמשים החודשי הפעיל ברבעון הרביעי של 2020 היה 258 מיליון. זה אולי נראה הרבה פחות מהמספר העולמי, אך זכרו – ישנם בסך הכל 331 מיליון איש בארצות הברית! זהו שיעור רוויה של 78%! מטורף!
בגלל שיעור הניצול הגבוה שלו, כל עסק צריך שיהיה לו דף פייסבוק.
הצרכנים מצפים שיוכלו להגיע אליכם לשם והם גם מצפים שתגיבו לשאלותיהם או חששותיהם.
פרסום בפייסבוק מעולה למעורבות הקהל, פרסום מוצרים, שירותים ואיסוף ביקורות.
בין אם אתה מחשיב את פייסבוק כמרכיב עיקרי באסטרטגיה השיווקית שלך או יותר מנוכחות הכרחית, זה עדיין דורש ניהול ושמירה קפדניים, כולל פוסטים תכופים ומעקב אחר תגובות.
לינקדאין
- – משתמשים חודשיים: מעל 65 מיליון
לינקדאין מצאה את הנישה שלה לאנשי עסקים ואנשי מקצוע.
זה המקום מספר 1 להתחבר ללקוחות פוטנציאליים של B2B ולעובדים פוטנציאליים ואין שני לו בבניית רשת מקצועית.
לצורך פרסום ברשתות חברתיות פלטפורמת לינקדאין נהדרת לכוון למקבלי החלטות ומתגאה בשיעור מעורבות גבוה פי 2 בהשוואה לפלטפורמות מדיה חברתית אחרות.
בלינקדאין תוכלו למקד לקהלי איכות ולהניע מודעות כדי להשיג לידים של B2B.
אם אינך בטוח אם המוצר או השירות שלך נכונים לשיווק בלינקדאין, שקול לשוחח עם יועץ עסקי בכדי להביא את המיקוד לתוכנית השיווק שלך.
אינסטגרם
- – משתמשים חודשיים: למעלה ממיליארד
בבעלות פייסבוק, האינסטגרם הוא האח הקטן, הטרנדי, חובה לכל מותג בשוק ה- B2C. מקום נהדר לפרסם תוכן ויזואלי ולתקשר עם לקוחות, אינסטגרם הרחיבה את פונקציות הקניות שלה וכעת היא באמת יכולה להתחרות בחזית המסחר האלקטרוני.
Instagram נוצר לשימוש בנייד ומונע על ידי האשטגים, סיפורים ותוכן המתעדכן לעיתים קרובות, אינסטגרם דורש התמקדות מחויבת ותזמון פרסום אגרסיבי כדי להצליח. עם זאת, הפרסום קשור למערכת ניהול המודעות של פייסבוק שהופכת אותו למעבר קל אם אתה מכיר את התהליך של קידום ממומן בפייסבוק.
טוויטר
- – משתמשים פעילים מדי יום: מעל 186 מיליון
הדברים נעים במהירות הבזק בטוויטר ואתה צריך לעבוד קשה כדי לגרום לפלטפורמה המהירה הזו לעבוד בשבילך עם מספר פוסטים ביום. - טוויטר מעולה לפרסום קישורים לתכנים אחרים כמו אירועים, פוסטים חדשים בבלוג או דפי מוצרים חדשים, כמו כן הפלטפורמה מצויינת עבור חברות בורסאיות אשר נותנות עדכונים בזמן אמת לגבי החברה. טוויטר יכולה להיות גם חלק נהדר מאסטרטגיית מדיה חברתית אם אתה רוצה לבנות את המוניטין שלך כמוביל דעת קהל באזור שלך.
עם טוויטר, אתה צריך להיות תמציתי – יש מגבלה של 280 תווים לכל ציוץ (למעלה מהמגבלה הישנה של 140 תווים) וזה גם עוזר אם אתה מצחיק! יתרון אחד גדול הוא מיקוד בחינם באמצעות "#" ו- "@" אך כולם מכירים בכך שטוויטר טובה יותר בהנעת תנועה יותר ממכירות בפועל.
YouTube
- – משתמשים חודשיים: מעל 2 מיליארד
כאחד המקורות הגדולים ביותר של תוכן שנוצר על ידי משתמשים (יותר מאשר אינסטגרם, Snapchat ו- TikTok), YouTube הוא ערוץ נהדר אם אתה טוב ביצירת תוכן וידאו כמו הדגמות, הדרכות, תוכן הדרכה שמתחבר למבקרים.
יוטיוב התפתחה לספרייה חזותית לא רק לבידור, אלא גם הדרכה ולמידה של דברים חדשים.
עם קצת יצירתיות וכישורי מצלמה טובים, גם אתה יכול להיות כוכב יוטיוב! זו דרך נהדרת להפגין נוכחות מותג והיא השלמה טבעית לפרסום ברשתות החברתיות.
- – משתמשים חודשיים: 400 מיליון משתמשים פעילים
פלטפורמה בין הגילאים 25 עד 45, Pinterest, מה שהיה בעבר קבוצת משתמשים נשית בעיקר הפך לכ- 40% גברים וזה רק עולה – מי היה מנחש?
כדי להצליח ב- Pinterest נדרש פרסום ויצירת תמונות עקבית (וזה יכול להיות קשה לבלוט בין המפרסמים הותיקים), אך ישנם כלים בעלות נמוכה שנועדו להגביר את התנועה והפרסום – זול יותר מטוויטר או פייסבוק / אינסטגרם.
- – משתמשים חודשיים: למעלה ממיליארד
חשוב על Reddit כעל דרך לעשות מחקר שוק מאשר מקום לפרסם או להעסיק לקוחות חדשים. למעשה, לקהילת Reddit יש כללים נוקשים לגבי קידום עצמי ופרסום. עם זאת, ל- Reddit יש קהל גדול שבו אתה יכול למקד את המחקר שלך לתתי קבוצות ספציפיות לקבלת משוב כנה.
איך מנהלים קמפיין פרסום ברשתות החברתיות בצורה אפקטיבית?
אז בדקנו את אתרי המדיה החברתית המובילים, אבל איך אתה מנהל אסטרטגיה מתמשכת של מדיה חברתית המספקת הצלחה?
ראשית, עליך לשקול שני מרכיבים:
פרסום ברשתות חברתיות – התמקדות ביצירה והפצה בפועל של תכנים, סרטונים, מדיה ויזואלית וכו ', בהם תרצו להשתמש כדי להגיע ללקוחות חדשים וקיימים.
ניהול קהילה – התקשרות עם לקוחות דרך הפלטפורמות החברתיות שבחרתם,לאנשים יהיו שאלות, הערות, דיונים (ובעצם זו יכולה להיות עבודה במשרה מלאה).
לאחר מכן, אתה זקוק לדרך יעילה לתזמן ולעבד את התוכן, ההודעות והציוצים שפיתחת על פי לוח זמנים המספק עקביות. לשם כך, ישנם לוחות שנה עריכתיים וכלי ניהול מדיה חברתית, אך אפשרות יעילה בהרבה עשויה להיות אפליקציה לניהול חברתי המאפשרת לך להפוך אוטומטית, לנתח ולשלוט בתוכנית הכוללת שלך ומשאירה אותך פתוח ליצירת תוכן.
לסיכום
היום לא מספיק רק בניית אתרים וקידום בגוגל, פרסום ברשתות חברתיות הוא כלי רב עוצמה באקלים העסקי של ימינו.
הבחירה בפלטפורמות המדיה החברתית הנכונה היא קלה ברגע שאתה מבין את המוצר או השירות שלך, כמו גם את הלקוח שלך.
החלק המאתגר יותר הוא יצירת זרם תוכן מתמשך המתאים לעסק שלך ופרסום התוכן במרווחי זמן קבועים לקבלת תוצאות אפקטיביות.
קמפיינים מוצלחים של מדיה חברתית לוקחים זמן ומשאבים עבור חברות גדולות וקטנות כאחד. החדשות הטובות הן שהם משפיעים בצורה עוצמתית כאשר עושים זאת טוב.
פנה ללליין סטודיו כדי ללמוד עוד על שיווק במדיה חברתית, פיתוח מותג ושיפור הנוכחות הדיגיטלית שלך.